10 snadných tipů pro SEO

Co je vlastně to „SEO“?

Webové stránky bez návštěvníků jsou jako obchod bez zákazníků. Můžete mít nejhezčí a nejdražší interiér v celém okolí a tu  nejpříjemnější obsluhu, ale…

Pokud k vám nikdo nezavítá, nejen, že váš obchod nikdo neocení, ale také vám jej nikdo nezaplatí.

Jak tedy na web přivést návštěvníky, respektive zákazníky?

V on-line světě máte dvě základní možnosti, jak na webu získat větší návštěvnost.

První možností jsou PPC reklamy. K těm se vrátíme v jednom z blízkých článků… Ve zkratce se jedná o placenou inzerci na internetu.

Druhou možností, (které by vždy měla PPC reklamám předcházet), je tzv. SEO, tedy Search Engine Optimalization (česky „optimalizace pro vyhledávač“)

Jedná se o souhrn metod, které by ve výsledku měly vést ke zlepšení pozice webu ve vyhledávačích, jako je například Google, Seznam, Bing atp. a tím pádem i ke zvýšení návštěvnosti a podobně.

10 tipů pro zlepšení SEO vašeho webu

  1. Mějte jasnou představu, čeho chcete dosáhnout
    Stejně jako jakýkoliv jiný marketing se ani SEO neobejde bez jasného cíle..
    Stanovte si, jak je na tom váš web nyní a čeho chcete dosáhnout. Poté už jen stačí zmapovat, jaká cesta k cíli vede!
  2. Dejte si záležet na obsahu
    Jednou z největších chyb na webových stránkách bývá nedostatečný nebo nekvalitní unikátní obsah.
    I přesto, že weby vyhodnocuje robot, kvality obsahu webu si velice všímá. Dejte si tedy záležet a zpracujte pro váš web nový a profesionální obsah (texty, fotografie, videa)
  3. Dodržujte strukturu nadpisů
    Usnadněte Googlu orientaci na webu a správně rozdělujte obsah pod nadpisy H1-H6
  4. Title a Description
    Pokud jste se již někdy dostali do kontaktu s radami pro SEO, jistě jste se dočetli informace o titulku (štítek title) a popisu (meta tag description)
    Jedná se obsah, který mnoho návštěvníků uvidí z vašeho webu jako první. Tyto součásti webu se totiž primárně zobrazují ve výpisu výsledků vyhledávání.
    Titulek by měl obsahovat nejen název vaší firmy, ale také to, co děláte, nebo v čem jste jedineční. (pozn.: Snažte se zkrátit titulek pod 60 znaků)
    Description by měl shrnovat obsah stránky v cca. 160 znacích. Měl by uživatele lákat se na vaši stránku podívat a také by měl obsahovat klíčová slova.
  5. Používejte obrázky
    Nejen, že jsou skvělou formou, jak „rozbít“ dlouhý text, ale také máte větší šanci udržet na webu vaše uživatele.
  6. Používejte krátké URL adresy
    Lidé neradi čtou nebo opisují dlouhé adresy. Google se v tomto snaží jít uživatelům vstříc a weby hodnotí obdobně.
  7. Udržujte vaši stránku optimalizovanou pro mobily
    Google nedávno začal penalizovat stránky, které nejsou přívětiví k uživatelům na mobilních telefonech. A vůbec – telefon již dnes používá téměř každý, tak proč těmto uživatelům nevyjít vstříc?
  8. Nenechte uživatele dlouho čekat
    Nebojte se investice do kvalitního webové hostingu. Zkrátíte tím dobu načítání webu a tím pádem zamezíte ztrátě uživatelů, kteří čekají na web a z netrpělivosti odejdou.
    Pro zkrácení dob načítání doporučujeme také optimalizovat velikost obrázků.
  9. Věnujte se linkbuildingu
    Dodejte vašemu webu na důležitosti a postarejte se o zpětné odkazy na váš web.
    Čím více relevantních webů na ten váš bude odkazovat, tím vyšší váhu mu Google může přisoudit. Prodáváte farmářské potraviny? Oslovte blogery, aby napsali o receptech s vaší kvalitní zeleninou.
  10. Nezapomeňte na registraci do katalogů firem
    Již jste slyšeli o stránce firmy.cz a podobných?
    Mnoho katalogů na webu má stále váhu, jsou to zpětné odkazy zdarma a navíc tyto stránky mívají velkou návštěvnost. Proč jich nevyužít?
    Samostatnou kategorií je Google Business. „Katalog“ přímo propojený s Google vyhledávačem, Google Maps a dalšími službami a nabízí vám skvělou možnost, jak zlepšit vaši návštěvnost.

Nebojte se změn a pusťte se do optimalizace vašeho webu co nejdříve. Zde jsme vás nasměrovali a dali vám několik základních tipů.

Technik je samozřejmě spoustu a o dalších vás budeme informovat v některém z našich dalších článků.

Čas čtení: 6 minut
Napsáno: 28. 02. 2017
Autor: Tomáš Bláha






Odběr novinek